כתבה

ביוש, טייפ קאסט

ג'ניפר גארנר הייתה פעם כוכבת חמודה וסטרילית שמייצגת אימהוּת אמריקאית מושלמת, אבל מיד אחרי הפרידה מבן אפלק היא נפרדה גם מהדימוי הדודתי הזה. בימים אלה היא עושה על האש בטלוויזיה ורודפת אחרי סוחרי סמים בקולנוע.
האמת? הרבה יותר יפה לה ככה.

פלורה צפובסקי

ג'ניפר גארנר מצחיקה בטירוף באינסטגרם. במקרה אחד, למשל, היא מופיעה בשמלה קולוניאלית מגוחכת ומתבדחת (״ההזמנות לשבוע האופנה הלכו לאיבוד כנראה") ובמקרה אחר היא מפעילה טרקטור כאחרונת החוואיות עם הבעה משועשעת על פניה. היא מצחיקה גם בחיים האמיתיים - ולא תמיד בכוונה. באוגוסט האחרון היא עלתה לכותרות אחרי שטיול שערכה עם בתה הבכורה ויולט השתבש: גארנר נפשה בשוודיה והלכה לאיבוד במים כשהיא ובתה מנווטות קיאק - עד שחולצה על ידי כוחות הצלה. ההסבר שלה? ״אני מטומטמת״. 
בפברואר האחרון הפכה גארנר בעל כורחה למם ויראלי כשנתפסה בעדשת המצלמה בקהל של טקס האוסקר החגיגי. ברגע אחד היא מוחאת כפיים כמו כולם, בשמלת קוטור כחולה, והנה פתאום פניה הופכות מודאגות ומופתעות עד כדי שוק, כאילו מהות החיים התגלתה לה פתאום באמצע הטקס. ״על מה חשבתי לעזאזל?״, תהתה אחר כך בתוכניות הטוק שואו שהוזמנה אליהן ואף ניצלה את המומנטום כדי לצחוק קצת על עצמה: היא העלתה את הסרטון המפורסם לסטוריז והוסיפה שלושה הסברים להבעת פניה המשונה, ביניהם: ״רגע, האם חתמתי על סעיף עירום עם לינה דנהאם?״. 

 
ההקשר: גארנר הצטלמה בחורף שעבר ל״קמפינג״, הסדרה החדשה שיצרו דנהאם וג'ני קונר (״בנות״) ל־HBO. הסדרה החזירה את גארנר למדיום שפרסם אותה - הטלוויזיה. אמנם הביקורות קטלו את הסדרה אבל עדיין גארנר עצמה שיחקה לא רע. 
התיקון של אפלק 
גארנר פרצה לחיינו אי שם בניינטיז, כששיחקה דמות משנה בסדרה האהובה ״פליסיטי״. בזמן שהשחקנית הראשית קרי ראסל גנבה את ההצגה עם תלתליה ודילמות הגברים שלה, גארנר יצאה בשקט, מאחורי הקלעים, עם שחקן מהסדרה, סקוט פולי, ולימים אף התחתנה איתו. הנישואים החזיקו מעמד ארבע שנים. לאחר הפרידה, הקריירה של גארנר נסקה עם הסדרה ההרפתקנית "זהות בדויה" (באנגלית: Alias) וזו של פולי דשדשה מאחור. חמושה בפאות, בשמלות צמודות ובכישורי קרב מגע גארנר המציאה את עצמה מחדש כזיקית סקסית. בתפקיד של סידני בריסטו, הסוכנת החשאית, היא תיעלה בהצלחה את שתי הפרסונות שלה - זו של הילדה הטובה עם גומות החן וזו של האשה הפתיינית עם השרירים המפוסלים. 
ובכל זאת, ספק אם מישהו זוכר את זה, שכן במוחות רבים גארנר נטועה חזק בסרט "פתאום 30", שהפך אותה לכוכבת בהתהוות. היא מגלמת שם ילדה בת 13 שחולמת להתבגר ויום אחד מתעוררת כאשה בת 30 עם עבודה יוקרתית בתחום האופנה. מעין תשובה נשית ל"ביג" של טום הנקס. הסרט החביב הראה לציבור צד נוסף של גארנר, שיתגלה מאוחר יותר באינסטגרם: הומור גמלוני וחיוניות מעוררת הזדהות שגם האשה הממוצעת יכולה להתחבר אליה - מה שלא היה אפשר לומר, גם אז וגם עכשיו, על הדיווה הנוצצת ג'ניפר לופז, שיצאה באותו זמן עם מי שעתיד להיות בעלה השני של גארנר - בן אפלק, שבימים ההם עוד נחשב לבחור הגון יחסית. 
גארנר ואפלק נפגשו כבר לפני כן, על הסטים של הסרטים הגרועים "דרדוויל" ו"פרל הארבור", אבל רק ב־2004, אחרי שאפלק ולופז נפרדו, הופיעו בציבור כזוג. כעבור שנה, כשגארנר בהיריון, השניים התחתנו. יש נישואים הוליוודיים שמיטיבים עם שני בני הזוג, ויש כאלה שמקפיצים את המניות של האחד ושולחים את האחר - ברוב המקרים, האחרת - למחוזות של מכנסי ג'ינס רופפים וילדים מריירים. במקרה של השניים, היה זה אפלק שנהנה מקריירה מצליחה, בזמן שגארנר התהלכה בחליפת הילדה הטובה והשאירה את האשה הלוהטת מאחור. 
גארנר ואפלק נפגשו כבר לפני כן, על הסטים של הסרטים הגרועים "דרדוויל" ו"פרל הארבור", אבל רק ב־2004, אחרי שאפלק ולופז נפרדו, הופיעו בציבור כזוג. כעבור שנה, כשגארנר בהיריון, השניים התחתנו. יש נישואים הוליוודיים שמיטיבים עם שני בני הזוג, ויש כאלה שמקפיצים את המניות של האחד ושולחים את האחר - ברוב המקרים, האחרת - למחוזות של מכנסי ג'ינס רופפים וילדים מריירים. במקרה של השניים, היה זה אפלק שנהנה מקריירה מצליחה, בזמן שגארנר התהלכה בחליפת הילדה הטובה והשאירה את האשה הלוהטת מאחור. 
התקשורת אחראית לתדמית הזו לא מעט: גארנר הכל־אמריקאית ונטולת הדרמות נראתה בצהובונים כ"תיקון" לרומן הסוער של אפלק עם ג'ני מהבלוק, ומכאן, כידוע, המרחק לדודתיות אפופת שעמום הוא אפסי. גם המציאות הובילה את גארנר לחיים ביתיים נטולי זוהר: השניים עברו להתגורר הרחק מאור הזרקורים ועשו עוד שני ילדים, בזמן שאפלק נהנה מסדרת הצלחות בדמות סרטים שביים והשתתף בהם, שהגיעה לשיא ב־2013 עם זכייתו בגלובוס הזהב על בימוי הדרמה "ארגו". הסרט אף זכה באוסקר והזכיר לעולם שמעבר להיותו שחקן בינוני, אפלק הוא יוצר מוכשר, שפרץ עם הסרט האהוב "סיפורו של ויל האנטינג".

 
גארנר, בינתיים, עשתה תפקידי משנה ועסקה בגידול הילדים ובראיונות שבהם נשאלה שוב ושוב על בעלה. בשלב מסוים, מאט דיימון, חברו הטוב של אפלק, צוטט בראיון כשהוא אומר: "אשתו של בן מוכרת מיליוני מגזינים במידווסט. אלה מגזינים שמעולם לא שמענו עליהם, אבל משום מה הם קורצים לאמא הממוצעת, שרוצה לדעת מה ג'ניפר גארנר עושה כאמא בימים אלה". בהמשך, גארנר, שפעם נבחרה לאשה הסקסית בעולם על ידי מגזיני גברים, עשתה עוד סרטים שבהם שיחקה אמהות ודמויות אמהיות. הדודתיות שלה אומצה כאסטרטגיה שיווקית - והיא עבדה לא רע.
בנאומו בטקס האוסקר ב־2013, אפלק קרא לנישואים שלו "עבודה, אך העבודה הטובה ביותר". שנה לאחר מכן הוא לקח על עצמו את תפקיד הדושבג המושלם בסרט "נעלמת", שמתאר נישואים כערימה של שקרים ורעל. מהר מאוד הוא מצא את עצמו בעיצומו של משבר אישי: ב־2015 החלו להופיע סדקים במערכת הזוגית וגארנר ואפלק הודיעו לבסוף על גירושים, אחרי עשור של ביחדנס מושלם לכאורה. במקום להיכנס לשערוריות (הוא בגד עם הנני! הוא מכור להימורים!), גארנר שמרה על פרופיל נמוך ותומך בבעלה לשעבר ובחרה לגונן על המשפחה במקום לכבס את הכביסה המלוכלכת בחוץ. הטקטיקה שלה הייתה עוד תפקידי משנה ועוד קמפיינים לחברות שמחפשות את הסבלריטאית היציבה, זו שאפשר לסמוך עליה. ואולם, בשנתיים האחרונות משהו קורה בקריירה שלה: האשה הטובה נסדקת לטובת דמות חדשה שמגיחה בין השברים.

 
נהייתי ביץ' 
בתחילת השנה הופיעה גארנר בסרט "Love, Simon" כאמא לבן הומוסקסואל - מה שלא התיישב טוב עם מעריציה השמרנים בדרום ובמרכז ארצות הברית. הסרט גם הוביל לשמועות על כך שגארנר וג'וש דוהאמל, בעלה לשעבר של הזמרת פרגי, יוצאים. השניים נראו פה ושם מחויכים בשערי הצהובונים והכחישו את הקשר הזוגי, אבל זה היה ה"רומן" הראשון שהודבק לגארנר מאז הגירושים מאפלק וסימן בריא לכך שהתקשורת מוכנה להתעניין בה שוב. 
כעת יש לכך גם סיבה טובה - והיא לא מה שציפינו לו. "קמפינג", הסדרה שכתבה דנהאם בשנה שבה איבדה את רחמה לאנדומטריוזיס ונפרדה מבן זוגה, הותאמה למסך האמריקאי מהטלוויזיה הבריטית. הסדרה, ששולפת מהבוידעם גם את ג'ולייט לואיס המעולה, מגוללת את סיפורו של טיול קמפינג של כמה זוגות, שקטרין, דמותה של גארנר, מתכננת כמתנת יום הולדת לבעלה. הדמות הראשית שמגלמת גארנר ב"קמפינג" היא גיהינום מהלך: שתלטנית, אינטנסיבית ונוירוטית עד כאב. קטרין לוקחת את כל השטיקים שפרסמו את גארנר - מהחמודה החייכנית ועד האנטי־גיבורה הדודתית - ומפוצצת אותם לכדי סלט פירות לפיקניק. גארנר מקללת, עושה על האש, מחטיפה סטירות, חוטפת קריזות ומפריעה לחבריה לטיול לעשות סקס באוהל. "היא נאחזת בשפיות בציפורניים", אמרה גארנר בראיון ל־TV Insider. 
בתזמון מעניין, עולה עכשיו בארצות הברית גם "Peppermint" - סרט אקשן שבו גארנר נכנסת, בפעם הראשונה מזה נצח, לנעליה המטאפוריות של סידני בריסטו. בתפריט: אשה שבעלה ובתה נרצחו מול עיניה על ידי חברי קרטל לוקחת את הצדק לידיה. כל סצנות המרדף, המכות והיריות כבר בפנים. וכך, כשהיא מנופפת בדוחה יתושים על המסך הקטן וטוענת רובה אימתני על המסך הגדול, גארנר אולי לא ממש עושה קאמבק, אבל בהחלט כן מזכירה לנו, סוף סוף, את מי שתמיד הייתה ואת מי שנועדה להיות אחרי שהגברים הולכים לגמילה והילדים הולכים לישון. 
שמפניה לבוגד ובת זוגו ואומרת: "הספיישל של היום הוא חזיר שקרן מסריח", בפני פוקר מושלמות, היא אחת הטובות בסרט. 
 
 
חמאה (2011)
הסרט היחיד שהופק על ידי חברת ההפקה שהקימה גארנר פעם הגיע ישר לדי.וי.די, או בעגה העכשווית - ה־VOD. הסיפור המוגזם על תחרות פיסול בחמאה, שבה מתחרה דמותה (הלחוצה, אלא מה) של גארנר בילדה שחורה, הראה לנו שגארנר אולי מצטיינת בתפקידי האשה השמרנית, אבל מתחת לפני השטח מבעבע טירוף קל. 

נשים, גברים וילדים (2014)
בדרמה העצובה הזו לקחה גארנר תפקיד קטן של אמא שתלטנית שקוראת לבתה את הודעות האס.אם.אס. התסריט העמיס על הצופה דילמות על פרטיות בעידן האינטרנט וגארנר משכנעת בתור הצלע שמסרבת להכיר במציאות.
הקריירה הקולנועית של ג'ניפר גארנר לא מי יודע מה מפוארת, אבל בהחלט ראויה לציון. ארבעה סרטי חובה בכיכובה 
לוגו מגזינה.jpg

מדורים אישיים

כושר

קוסמטיקה וטיפוח

הפקות אוכל ומתכונים

"מגזינה" הוא ירחון מעמיק, מקיף, אינטליגנטי ורהוט המסקר כל מה שמעניין נשים בעידן המורכב, המסועף והמבלבל שבו אנו חיים, או, ליתר ליתר דיוק, חיות. המגזין עוסק בכל התחומים והאספקטים שמהם בנוי עולמה המודרני של האישה הישראלית והקוסמופוליטית.