כתבה

ניקול או כלום 

הבעתה הקפואה הייתה תמצית שנות התשעים. ב"השעות" היא ריתקה אותנו, ב"עיניים עצומות לרווחה" היא הפגיזה אותנו בסקסיות וב"מולן רוז'" היא התגלתה כזמרת מוכשרת, אבל עם הזמן היא הפכה לצל חיוור של עצמה. איש לא האמין שהיא עוד תחזור, אבל הנה, זה קרה: ניקול קידמן המציאה את עצמה מחדש וחזרה להיות המלכה הבת של הוליווד. מריל סטריפ בלחץ 

רועי בהריר־פרל

אימג'בנק/Gettyimages

אימג'בנק/Gettyimages

עד לפני כמה שנים - לא יותר משלוש או ארבע - סרט בכיכובה של ניקול קידמן היה פתרון מצוין, אולטימטיבי, למי שמסיבה כלשהי התקשתה להירדם בלילה הקודם. כמות מרשימה במיוחד של פיצ'רים תמוהים־עד־איומים שהיא נבחרה לגלם בהם את הדמות הראשית - ביניהם "אוסטרליה", "לזרום עם זה", "מצפן הזהב", "גרייס ממונקו", וכמובן, הקומדיה הנוראית "סמנתה" שזיכתה אותה (עם וויל פארל) בפרס הראזי עבור הזוג הקולנועי הגרוע ביותר - הפכה אותה למרדימה הלאומית של הוליווד. שחקנית שימיה הגדולים חלפו ללא שוב. כן, גם העובדה שהבעת הקרח הקבועה שלה - ההבעה הייצוגית של הניינטיז - הפסיקה להיות מיוחדת ב־2003, מיד אחרי התפקיד המצוין שעשתה ב"השעות", שם גילמה את וירג'יניה וולף וזכתה באוסקר מוצדק לגמרי, אבל מיצתה את ההבעה ההיא עד תום. 
נוכח רצף הכישלונות האמנותיים והמסחריים שהיא השתתפה בהם מאז תחילת אמצע שנות האלפיים ועד לפני שנתיים בערך, באמת היה נדמה שזהו, הקסם המסתורי של קידמן פג, וכעת כל מה שנותר לנו ממנה זה פנים בהירות, נאות ומשעממות. הכריזמה הקידמנית התפוגגה ואת מקומה תפס צל דהוי, מביך לפרקים, של מישהי שהייתה פעם משהו. עד שהגיע לאקרנים, בסוף 2018, "הרסנית", סרטה המסחרר של קארין קוסאמה - שבו גילמה קידמן שוטרת פרועה, אלכוהוליסטית, מוזנחת וכעורה למדי, שלא דומה לקידמן בשום צורה - הכוכבת הענקית הזו, ששיחקה עד כה בלא פחות מ־51 פיצ'רים (כמספר שנותיה על פני האדמה), הייתה סוג של פגר הוליוודי. מישהי ששמה עולה פה ושם בשיחות סלון על נושאים כמו "יואן מקגרגור הפסיק להיות מגניב במולן רוז'", שם רקד וזימר לצד קידמן, וגם ביצע עימה כמה שירים בכישרון מסוים, ו"מה ההבדל בין טום קרוז המטורלל של היום לטום קרוז הסקסי של 'עיניים עצומות לרווחה'", שם שיחק לצד קידמן בגרסתה הלוהטת ביותר, שעדיין הייתה אשתו (השניים נישאו ב־1990 והתגרשו ב־2001). 

 
התפקיד המפתיע והקיצוני שקידמן עושה ב"הרסנית" (באחת הסצנות היא מענגת, בעזרת אצבעות שהיא מרטיבה ברוק, פושע שעומד למות) הוא החותמת הרשמית לשינוי העצום שחל בה כשחקנית, וכיוצא מכך גם במעמדה, אבל תהליך ההבראה הפלאי הזה החל עוד קודם לכן, בסדרה הסופר־מצליחה של HBO, "שקרים קטנים גדולים", שעונתה השנייה צפויה לעלות בקרוב. קידמן, שמככבת שם לצד ריס וויתרספון ושיילין וודלי (השלוש, בגדול, עומדות במרכז חקירת רצח שאירע בבית ספר יסודי בשכונה שבה הן מתגוררות במונטריי שבקליפורניה), הייתה אמורה, על פי התכנון המקורי, גם להפיק את הסדרה לצד וויתרספון. המלאכה הזו הופקדה בסופו של דבר בידי היוצר והכותב הראשי דיוויד אי קלי, אבל אין ספק שעצם השרבוב של שמה בתור שותפה ליצירת ההצלחה הטלוויזיונית המטורפת הזו (שמתבטאת בין השאר בשמונה פרסי אמי) סייע לא מעט להעלאת קרנה - כלומר, להשבת קרנה למקומה הראוי.

אימג'בנק/Gettyimages

אימג'בנק/Gettyimages

בראיון שנתנה למגזין "ואניטי פייר" בתחילת השנה היא סיפרה: "זה הרגיש כאילו היו לי את הימים שלי תחת השמש. התחושה שלי הייתה שבהוליווד אומרים לי 'או.קיי, נתת לנו הכל, השקעת בנו את השנים הטובות שלך - וזהו, עכשיו את יכולה ללכת"
צ'או, זוהר 
פתאום כולם שוב התחילו לחזר אחריה - ובמקרים רבים גם הצליחו והרוויחו מזה בגדול: קידמן אמרה "כן" לתפקידי משנה ולתפקידי אורח בסרטים כמו "אקוומן" (שם גילמה את אמו של גיבור העל המימי), "ילד מחוק" (אמא חרדה לילד גיי שאביו, בעלה, שולח אותו, בניגוד לרצונה, לפנימיית המרה קתולית) ו"איך לדבר עם בחורות במסיבות" (פאנקיסטית). פתאום גם כולן חזרו להתבשם בשאנל 5 - המותג שקידמן קידמה בניינטיז והפך לשם נרדף שלה ולמייצג מובהק של דמותה הקולנועית דאז: זוהרת, ממורקת ומריחה מצוין. שום דבר שקשור לתפקיד שהיא עושה עכשיו ב"הרסנית" - תפקיד שללא ספק הוכיח לה שכדי להמשיך להיות ניקול קידמן במהלך הטוונטיז של המאה ה־21 היא חייבת לשנות פאזה ולתת מעצמה, במקום זוהר קריר ומשעמם, קצת חום אנושי. ולכלוך. וכיעור. וזיעה של מאמץ אמיתי. 

עד שכל זה קרה - כלומר, עד שגלגל המזל שלה התהפך - התחושה שקידמן נעלמה, או לכל הפחות גמרה את הסוס, לא הייתה רק נחלתם של מבקרי הקולנוע ושל מעריציה הוותיקים מימי "דוגוויל" ו"השעות" (שסלחו לה איכשהו על קטסטרופות קולנועיות כמו "אוסטרליה" מ־2008): גם היא עצמה הרגישה כך ואף הודתה בזה. בראיון שנתנה למגזין "ואניטי פייר" בתחילת השנה היא סיפרה שהרגישה שהוליווד סגרה בפניה את הדלת ושכחה מקיומה. "זה הרגיש כאילו היו לי את הימים שלי תחת השמש", אמרה בלי להתבייש, "התחושה שלי הייתה שבהוליווד אומרים לי 'או.קיי, נתת לנו הכל, השקעת בנו את השנים הטובות שלך - וזהו, עכשיו את יכולה ללכת". 
למרבה המזל, היא לא הלכה. במקום זה, האוסטרלית המוכשרת, האמביציוזית והמולטי־מיליונרית (הונה מוערך בכ־319 מיליון דולר) המציאה את עצמה מחדש. נכון, היא כבר עשתה את זה כמה פעמים בעבר: למשל, ב־2001, כשהקליטה עם רובי וויליאמס את הדואט "Something Stupid" (קאבר ללהיט של פרנק וננסי סינטרה) והפכה לזמרת אמיתית, עם קבלות. או ב־2006, בזמן מלחמת לבנון השנייה, כשהתגייסה לטובת ישראל (עם מייקל דאגלס, ברוס וויליס, סילבסטר סטאלון ועוד) וגינתה את הטרור של החמאס והחיזבאללה - מה שחידד את מעורבותה בפוליטיקה, שבאה לידי ביטוי עוד קודם לכן כתומכת נלהבת של המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית.
בכלל, קידמן דואגת להרחיב את תחומי העיסוק שלה כבר שנים: ב־1994 היא נבחרה לשגרירה של רצון טוב מטעם UNICEF בשל פעילותה למען ילדים למשפחות מעוטות יכולת ברחבי העולם, ב־2004 היא זכתה בתואר "אזרחית העולם" מטעם האו"ם ובאותה שנה גם השתתפה בקמפיין שבמסגרתו עיצבה טי שירטס להעלאת המודעות לסרטן השד (המחלה שממנה מתה אמה בשנת 1984). בנוסף לכך, ב־2006 היא נבחרה לשגרירה של רצון טוב מטעם הארגון הגלובלי לזכויות נשים UNIFEM לאחר שנאמה באירועים ובכנסים שונים בנושא אלימות נגד נשים. בקיצור, גם כשהיא נעלמה, לכאורה, היא לא הפסיקה למלא את תפקידה הייצוגי ואת "חובותיה" לקהילה ככוכבת הוליוודית עשירה. 
ביוש, טום 
מה שבטוח זה שלהבדיל משנות השעמום הקולוסאלי שלה בקולנוע, המשיכו החיים האישיים של קידמן להיות מסעירים גם באותו זמן. קצת רקע, למי ששכחה: קידמן פגשה את טום קרוז על הסט של "ימי הרעם" והשניים התחתנו, כמו מתקתקים אמיתיים, בערב חג המולד של 1990. לאחר 11 שנה ושני ילדים מאומצים (איזבלה ג'יין וקונור אנתוני) הזוג התגרש - מה שהיה אחד מאירועי הרכילות הגדולים ביותר בהוליווד מאז ומעולם.
 
בראיון ל"מארי קלייר" מ־2007, היא הזימה בין השאר את השמועות על הפלה מכוונת שעברה בתחילת הקשר ביניהם. "היה לי היריון חוץ רחמי וזה פורסם, בטעות, כהפלה", אמרה, "אם זו באמת הייתה הפלה, אלה אולי היו חדשות מסעירות, אבל זה בהחלט לא מה שהיה שם". שנה קודם לכן, בראיון ל"lanruoJ emoH 'seidaL", היא הודתה שהיא עדיין אוהבת את קרוז, שאז עדיין לא גילה את הסיינטולוגיה והשתגע. "בשבילי הוא תמיד היה, ותמיד יהיה, רק טום. לא טום קרוז הגדול", אמרה, "הוא תמיד היה מקסים אליי ומאוד אהבתי אותו. אני עדיין אוהבת אותו". 

גם לפני עידן קרוז היו לקידמן לא מעט פרשיות אהבהבים נוצצות ומסקרנות, ביניהן אחת עם אדריאן ברודי ("הפסנתרן") ועוד אחת, הרסנית, עם ג'וד לאו, על הסט של "קולד מאונטן", שהביאה, על פי הפרסומים בטבלואידים, לגירושיו מאשתו (עובדה שהוכחשה על ידי השניים מכל וכל). על כל פנים, אחרי עידן קרוז, החגיגות של קידמן באמת החלו: בין 2003 ל־2006 היו לה רומנים בוערים ומתוקשרים עם לני קרביץ ועם רובי וויליאמס, ובשלב מסוים היא גם ניסתה להתחיל עם ג'ימי פאלון, שלא הבין, מצדו, את הרמזים ופספס את הזדמנות חייו. ב־2006 היא התארסה בחשאי לזמר הקאנטרי הניו זילנדי קית' אורבן - מה שהתיישב לא רע עם הפיחות במעמדה בהוליווד - ושנה לאחר מכן נישאו השניים בכנסייה בסידני. מאיפה האיש צץ? ובכן, בראיון ל"טלגרף" מ־2015 הודתה קידמן שזה קרה מאוד מהר. "לא ממש הכרנו זה את זה עד החתונה", אמרה, "רק תוך כדי הנישואים למדנו להכיר זה את זה". בתם הראשונה, סאנדיי רוז, נולדה ב־2008, והשנייה, פיית' מרגרט, נולדה שנתיים אחר כך. 

בראיון מ־2015 ל"women of the world", טענה קידמן שמבחינה מקצועית רק טוב יצא לה מהגירושים מקרוז, כשהיא מתכוונת בעיקר לאוסקר שזכתה בו שנתיים אחרי הגירושים על תפקידה המופתי ב"השעות" ולכוכב שקיבלה בהוליווד בוליברד כתוצאה מכך. הטענה שלה אולי לא ממש הסתדרה עם מידת ההצלחה של הסרטים שבהם היא כיכבה אז, בזמן שנתנה את הראיון הזה - מה שהפך את טענתה למגוחכת מעט - אבל עכשיו, כשהיא שוב ניקול קידמן הענקית, לטום קרוז באמת נשאר רק לאכול את הלב. היא ניצחה אותו. ואין לדעת מה, אם בכלל, יעצור אותה עכשיו.  
ב־2007 היא הודתה בראיון שהיא עדיין אוהבת את קרוז, שאז עדיין לא גילה את הסיינטולוגיה והשתגע. "בשבילי הוא תמיד היה, ותמיד יהיה, רק טום. לא טום קרוז הגדול", אמרה, "הוא תמיד היה מקסים אליי ומאוד אהבתי אותו. אני עדיין אוהבת אותו"

אימג'בנק/Gettyimages

בין 2003 ל־2006 היו לה רומנים בוערים עם לני קרביץ ועם רובי וויליאמס (למטה), ובשלב מסוים היא גם ניסתה להתחיל עם ג'ימי פאלון, שלא הבין, מצדו, את הרמזים ופספס את הזדמנות חייו

אימג'בנק/Gettyimages

לוגו מגזינה.jpg

מדורים אישיים

כושר

קוסמטיקה וטיפוח

הפקות אוכל ומתכונים

"מגזינה" הוא ירחון מעמיק, מקיף, אינטליגנטי ורהוט המסקר כל מה שמעניין נשים בעידן המורכב, המסועף והמבלבל שבו אנו חיים, או, ליתר ליתר דיוק, חיות. המגזין עוסק בכל התחומים והאספקטים שמהם בנוי עולמה המודרני של האישה הישראלית והקוסמופוליטית.